2023 Menu
30 Kongerigets Tegn 13
Uge 30, 2023
af Rick Joyner

Vi har set på Kristi legeme generelt set i lyset af, hvor vi er på vej hen. Som den store filosof Yogi Berra engang sagde: "Hvis du ikke ved, hvor du skal hen, ender du et andet sted." Vi skal have en klar vision om, hvor vi skal hen, men for at nå dertil skal vi vide, hvor vi er. Et kort over vores destination vil ikke gøre os meget godt, hvis vi ikke kan finde vores nuværende placering på kortet. Vores mål med at undersøge, hvor vi er nu, er ikke at blive kyniske, stolte eller endda at have et bedre syn, men at have Herrens syn. Han er vores kaptajn og den, vi er kaldet til at følge.

En af vor tids største evangelister beklagede engang, at kun omkring 5% af dem, der "tager en beslutning for Kristus", blev føjet til kirken. Selvom vi bestemt burde glæde os over de 5 %, i den tidlige kirke, blev 100 % af dem, der gav denne forpligtelse, føjet til kirken. Hvad har forårsaget en sådan forskel?

Som vi har dækket, er evangeliets budskab, som er blevet udvandet fra: "Han kom for at frelse os fra vore synder," til "Han kom for at frelse os fra vore problemer," et vigtigt budskab. Da Jesus kaldte på folk, advarede han dem straks om de problemer, det ville medføre at følge ham. Han ville aldrig have fortalt de løgne, som nogle gør i dag for at prøve at tvinge folk til at tage en beslutning som: "Hvis du kommer til Jesus, vil han tage sig af alle dine problemer." Han vil tage sig af vores problemer ved at lede os gennem dem, men hans belønning for at overvinde er at give os noget, der er sværere at overvinde. Det er sådan, du bygger den største hær, og Han bygger den største hær nogensinde.

Da jeg gik gennem træningslejr, var hver uge som et kursus. Hvis du ikke bestod den uges kursus, kom du ikke videre med din virksomhed. I stedet faldt du tilbage til virksomheden bag dig, for at tage det kursus igen. Faktisk blev du ved med at gentage det kursus, indtil du bestod det. Træningslejren var hård, men Herrens træningslejr er endnu hårdere. Vatnisser vil ikke klare sig gennem Guds træningslejr, medmindre de består. Desværre forbliver mange kristne i en spiral og gentager de samme prøver igen og igen, mens Herren går videre med det oprindelige selskab. Vi kan indhente dem, men vi skal bestå de prøver, vi får.

Jeg antyder ikke, at alle evangelister har udvandet kaldet til at følge Jesus, og heller ikke at de, der har, er hele grunden til, at så få, der beslutter sig for at følge Kristus, bliver føjet til kirken og modnes. Der er andre grunde, såsom at de, der træffer beslutningen om at følge Jesus, ofte ikke er i stand til at finde et fællesskab, hvor Herren leder.

Hvis de fleste kirker i dag er fyldt med svage, lunkne "troende", kan det skyldes, at de følger programmer frem for Kristus. Nogle programmer er gode, men andre består af en blanding af kristne og verdslige filosofier, som kun tjener som en erstatning for ham. I dag foregiver mange kirker ikke engang at de følger Jesus eller bruger Bibelen som deres lærdoms kilde. Som forventet kan det være svært at finde Herren sådanne steder. Vores valg om at følge Jesus skal altid være vores beslutsomhed. Hvis vi ikke er forbundet med et folk, der følger Emmanuel, og ikke bare en manual , er vi nødt til at finde et folk, der virkelig følger Jesus.

Jeg er taknemmelig for muligheden for at have haft nogle af de største kristne ledere i dag som venner, og jeg har diskuteret dette med mange af dem. Jeg var først chokeret over at høre én sige, at kun omkring 10% af det, folk kalder "kirken", faktisk er kirken. Jeg spurgte engang Herren om dette, og han bekræftede. Det meste af det, vi betragter som kirker, ligner mere forretningsform, som han vil velsigne så meget han kan, men Herren velsigner mange ting, han ikke vil bebo.

Fra skrifterne ved vi, at Herren værdsætter dem, der søger ham på nogen måde og i enhver grad, og han vil velsigne det, så meget som han kan, men han leder stadig efter et sted at lægge sit hoved. Han leder efter dem, der vil være hans bolig.

Ugens Ord 31
OP